Škoda Kodiaq je i přes své výrazné zdražení stále velmi zajímavou volbou pro ty, kteří hledají kvalitní rodinné SUV a nechtějí svým vozem vzbuzovat příliš pozornosti. Nějaká „ale“ bychom však na autě našli.
Foto: Jan SmékalCo napsat o autě, které je na trhu v podstatě již od roku 2016, kdy se finální podoba, v té době teprve druhého SUV značky, objevila na autosalonu v Paříži? O autě bylo totiž napsáno snad již úplně vše a přijít na něco nového je v podstatě nemožné. Přesto ale některé postřehy z týdenních testů mohou být pro potencionální zákazníky zajímavé. Po přibližně šesti letech na trhu se lze totiž soustředit i na jemné detaily, na které třeba nebyl před lety při celkovém testování vozu čas. I my jsme se tentokrát na jeden detail soustředili trochu více. Na Lauru.
V roce 2017 začínala cena modelu Kodiaq na částce 716.900,- Kč. Dnes cena modelu začíná na částce 1.069.900,-Kč, tedy o více než 350 tisíc korun víc. Přepočteno na dnešní ceny aut je nynější Kodiaq „o jednu Fabii“ dražší. Ano, auto dostalo již v základu další prvky výbavy, prošlo drobným faceliftem a úpravou některých materiálů, přesto za cenu od miliónu korun výš již zákazník očekává precizní kvalitu a zpracování.
Foto: Jan SmékalTo Kodiaq bezpochyby má. Ergonomie, dílenské zpracování i kvalita materiálů snese ta nepřísnější měřítka. O to více potom zamrzí drobnosti, které celkový dojem kazí. Nám se třeba moc nelíbí hlasová asistentka Laura. Před dvěma lety totiž vykazovala nedostatky, které se doposud nepodařilo vyladit. Alespoň v námi testovaném autě tomu tak bylo. Například při hlasovém zadání adresy „Třeboradická“ nás navigace tu naváděla do Třince, tu do Třeboně, nebo se rozhodla pokyn zcela ignorovat a navigace se vypla.
Stejný problém nastal i u zadávání některých jmen z telefonního seznamu, nebo bodů zájmů. Například při hlasovém zadání „Poliklinika Chodov“ si navigace nevěděla rady. Při ručním zadání však problém nebyl. Trochu rozpaky pak vzbuzuje i ovládání gesty. Stačí se například jen rychleji natáhnout do přihrádky před spolujezdcem, nebo ukázat na něco na pravé straně, a displej zareaguje. Sice ne vždy, ale tu a tam se to stane.
Za nás je Škoda Kodiaq špičkové auto, které si svoji cenu rozhodně obhájí. Ostatně svědčí o tom i prodejní čísla. V našem případě bychom si však některé prvky komfortní výbavy při nákupu raději odpustili a připlatili si třeba za předplacený servis.
Jaký máte názor na zdražení modelu Škoda Kodiaq? Napište nám do diskuze.