Měla zákaz řízení, způsobila nehodu, poškozenému nabídla úplatek

Foto: Jan Smékal

Řídila i přes zákaz řízení. Způsobila nehodu s nemalou škodou, za což jí mohl hrozit trest odnětí svobody až na šest měsíců. Řidička se proto rozhodla, že zkusí poškozeného uplatit aby nehodu nehlásil


Řídit přes zákaz řízení se nevyplácí. Někdy to sice může projít, ale znáte to, Murphyho zákony fungují neomylně. Přesvědčila se o tom i jistá řidička v Praze, která nedáním přednosti v jízdě způsobila dopravní nehodu. Protože se bála trestu odnětí svobody v délce až šest měsíců, zkusila poškozeného řidiče uplatit aby nehodu nehlásil policii. To je však trestné nejen pro toho, kdo úplatek nabízí, ale i pro toho, kdo by jej přijal. V první řadě je potřeba si uvědomit, že řízením vozidla se řidička mohla dopustit trestného činu maření výkonu úředního rozhodnutí, za který jí hrozí trest odnětí svobody až na šest měsíců.

Přitěžující okolností by pochopitelně byl i pokus o uplácení. Ve stejných problémech by následně mohl být i poškozený, který by se mohl přijetím úplatku dopustit taktéž trestného činu. Už jenom z tohoto důvodu nelze rozhodně doporučit podobné nabídky činit ani přijímat. Jakkoliv by se taková nabídka mohla poškozenému jevit na první pohled jako atraktivní, v konečném důsledku by mu způsobila nemalé problémy. Ty by totiž nastaly i při opravě vozu. Je-li totiž vůz například v majetku leasingové společnosti, nebo společnosti nabízející operativní leasing, je povinností provozovatele vozidla hlásit každou událost nejen vlastníkovi vozidla, ale také Policii ČR. 

Řidička, která nehodu způsobila se svoji nabídkou neuspěla. Měla navíc velkou smůlu, protože její jednání natočila kamera umístěná ve voze poškozeného. Byl to pro ni prostě smolný den.

Navíc je potřeba si také uvědomit, že jakkoliv se na první pohled může škoda na vozidle zdát jako malá, jen málokdo dokáže odhadnout, jak náročná bude oprava a zda třeba za „jenom odřenými“ dveřmi není také problém například s instalovanou elektronikou, závěsem dveří nebo dokonce s celým sloupkem. V takovém případě by totiž oprava mohla stát i několikanásobek toho, co poškozený od viníka získal. A následné vymáhání škody by mohlo být velice obtížné.

A jak tedy při nehodě postupovat?

Z nedávného průzkumu veřejného mínění vyplývá, že znalost správného postupu při dopravní nehodě se pohybuje zatím jen okolo 23 %, přestože až 77 % řidičů tvrdí, že ví, jak správně postupovat v případě autonehody. Většina dotazovaných ale uznává, že právě znalost správného postupu dokáže zabránit sekundárním nehodám. Z průzkumu chování řidičů také vychází, že jen 32 % řidičů si jako první krok obleče reflexní vestu, 44 % neví, do jaké vzdálenosti umístit trojúhelník a 35 % řidičů by místo odstupu od vozu za svodidla zůstalo na silnici, aby upozornili projíždějící auta. 

Čtyři kroky, které mohou při nehodě zachránit život

  1. Oblékněte si reflexní vestu

Porouchalo se vám auto nebo jste účastníky nehody? Než začnete cokoli dělat, vždy si nejprve oblékněte reflexní vestu. Teprve potom opusťte vozidlo. Při pohybu na vozovce přitom dbejte zvýšené opatrnosti. 

  1. Umístěte výstražný trojúhelník

Výstražný trojúhelník umístěte nejméně 50 metrů za vozidlo, na dálnici pak alespoň do vzdálenosti 100 metrů. Ujistěte se, že není nikdo zraněný. Pokud je někdo z účastníků nehody zraněný, volejte neprodleně 155 a postupujte podle pokynů.

  1. Opusťte vozovku

Celá posádka vozu musí co nejrychleji opustit vozovku alespoň do vzdálenosti 5 metrů od místa nehody. Osobní věci ponechte ve vozidle! Manipulace s osobními věcmi výrazně zvyšuje riziko zranění. Za toto nebezpečí kabelka nebo peněženka nestojí.

  1. Volejte linku 112 případně 158 

Sdělte svoje jméno a lokalizujte místo nehody. V Praze vám k lokalizaci pomohou sloupy veřejného osvětlení. Na každém z nich je malá tabulka s číslem, které sdělte operátorovi. Systém mu přesně ukáže, kde se nacházíte. Sdělte, zda jsou ve vozech ranění, jejich přibližný věk a pohlaví.

Nabízel vám někdy viník nehody úplatek, abyste nehodu nehlásili? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.