Ikonický veterán Citroen DS se dá pořídit od cca 15 tisíc euro. Neváhali bychom…

Foto: Jan Smékal

Citroen DS je už dnes relativně drahým veteránem. Nejlevnější kusy v horším stavu se dají pořídit od nějakých 15 tisíc euro, nicméně podle nás cena toho modelu poroste. Už jenom proto, že benzínová auta brzo v podstatě navždy skončí.


Citroën DS, známý také pod francouzským názvem "Goddess" nebo "Déesse", je legendární vůz, který si oblíbili nadšenci i sběratelé. Tento ikonický vůz vyráběla francouzská automobilka Citroën v letech 1955 až 1975 a během této doby stanovila měřítka automobilového designu, techniky a inovací.

Když byl Citroën DS poprvé představen na pařížském autosalonu v roce 1955, způsobil senzaci. Jeho elegantní aerodynamická karoserie, kterou navrhl italský sochař a průmyslový designér Flaminio Bertoni, se nepodobala ničemu, co bylo k vidění předtím. Jedinečný futuristický styl vozu byl inspirován konstrukcí letadel a jeho plynulé, nepřerušované linie byly odklonem od krabicovitých, hranatých tvarů předchozích vozů.

Kromě výrazného exteriéru byl Citroën DS přelomový i po technické stránce. Byl vybaven hydropneumatickým odpružením, které se nepodobalo ničemu, co bylo v automobilu použito kdykoliv předtím. Tento systém, který vyvinul šéfkonstruktér Citroënu Paul Magès, využíval hydraulickou kapalinu a plynný dusík k vylepšení jízdních vlastností vozu a k zajištění plynulé a pohodlné jízdy.

Citroën DS se vyznačoval také dalšími inovativními prvky, mezi něž patřila například poloautomatická převodovka, posilovač řízení a samonivelační odpružení. Tyto prvky, které jsou dnes v moderních automobilech běžné, byly ve své době špičkové a pomohly Citroënu DS získat vedoucí postavení v oblasti automobilových technologií.

V průběhu výroby prošel Citroën DS několika změnami a modernizacemi. V roce 1967 prošel vůz faceliftem, který zahrnoval novou, uhlazenější přední část a přepracovanou přístrojovou desku. V roce 1970 byl vůz DS opět modernizován a byl představen nový motor, který byl výkonnější a účinnější než u jeho předchůdce.

Navzdory mnoha inovacím a pokrokům nebyl Citroën DS bez svérázů a zvláštností. Například složitý hydropneumatický systém odpružení vozu byl notoricky známý tím, že jeho údržba byla obtížná a nákladná, a jeho netradiční konstrukce znamenala, že mnoho mechaniků neznalo jeho vnitřní fungování. Přesto je Citroën DS dodnes oblíbeným a vyhledávaným vozem mezi sběrateli a nadšenci. Nejlevnější kusy se nyní prodávají za cenu cca 15 tisíc euro, ale kusy v tom nejlepším stavu jsou inzerovány i za více než 200 tisíc euro.

Dnes je Citroën DS považován za klasiku automobilového designu a techniky a stále ovlivňuje a inspiruje designéry a konstruktéry po celém světě. Díky svému výraznému futuristickému designu a inovativním prvkům se stal ikonou modernismu poloviny století a jeho odkaz je patrný v mnoha vozech, které následovaly po něm. Citroën DS je skutečně mistrovským dílem automobilového designu a důkazem síly inovace a představivosti.

Líbí se vám netradiční tvary modelu Citroen DS, nebo dáváte přednost spíše klasice? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.