A pak že to nejde. Od německé policie by se ta česká měla povinně učit

Foto: Jiří Soukup

Německá policie je přísná, nedá se s ní smlouvat, ale má u řidičů respekt. Proč? Protože reálně pomáhá a chrání. Například v situaci, kdy je na dálnici několikakilometrová dopravní zácpa.


Zácpy na evropských dálnicích, včetně těch českých, nejsou vůbec nic výjimečného. Stačí třeba jenom malá nehoda v nějakém zúžení a problém je na světě. Kolony mnohdy dosahují i několika kilometrů a neukáznění řidiči často řeší situaci po svém. Psali jsme například o tom, kterak řidiči zneužívali záchrannou uličku, otáčeli se na dálnici do protisměru, případně o tom, jak kamióny stojí jeden za druhým a vůbec nedbají na to, že třeba blokují výjezd z dálnice, nebo městského okruhu.

Kdo v současnosti jezdí například po dálnici D5, dá nám jistě za pravdu, že kolony jsou v okolí Prahy téměř na denním pořádku a sjet z dálnice například do Berouna, Loděnic, nebo třeba Rudnou je mnohdy oříšek. Ve výjezdech totiž stojí kolona kamiónů. Auta v levém dálničním pruhu tak nebezpečně zpomalují a hledají místo, kudy na sjezd „proklouznout“. Že by dálniční policie nějak kolonu korigovala, to jsme neviděli nikdy. Na rozdíl od Německa.

Na německých dálnicích se totiž v případě dlouhých kolon, které by mohly zasáhnout i na dálniční sjezdy, vypraví německá dálniční policie, která před sjezdy umístí kužely, aby kamióny musely nechat výjezd volný. Jakmile se kolona vepředu pohne, policista pustí právě tolik kamiónů, aby výjezd zůstal stále volný. Řidiči v levém pruhu tak nemusí nebezpečně brzdit, zpomalovat dopravu a vytvářet tak kolizní situace. Jednoduché, ale účinné. Proč se to neděje u nás?

Policisté pravděpodobně vycházejí z toho, že řidiči mají dodržovat zákon o provozu na pozemních komunikacích. Ten řsice v tomto ohledu říká, že „… řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit…“, jenže jedna věc je vyhláška a druhá realita.

Řidiči kamiónů na českých dálnicích, nebo třeba na městských okruzích, výjezdy volné nenechávají. Doprava se potom nejen výrazně zpomaluje, ale vzniká i mnoho nebezpečných situací. Zbytečně. Přitom by stačilo, aby v podobných chvílích byla na silnicích vidět dopravní policie. Nebo ne?

Přečtěte si: Díky davovému syndromu páchá až 80 procent řidičů stále stejný přestupek

Jaký názor máte na postup policie na německých dálnicích ve chvíli, kdy je na dálnici dlouhá kolona a vozidla by mohla blokovat výjezdy? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.