Německá policie je přísná, nedá se s ní smlouvat, ale má u řidičů respekt. Proč? Protože reálně pomáhá a chrání. Například v situaci, kdy je na dálnici několikakilometrová dopravní zácpa.
Zácpy na evropských dálnicích, včetně těch českých, nejsou vůbec nic výjimečného. Stačí třeba jenom malá nehoda v nějakém zúžení a problém je na světě. Kolony mnohdy dosahují i několika kilometrů a neukáznění řidiči často řeší situaci po svém. Psali jsme například o tom, kterak řidiči zneužívali záchrannou uličku, otáčeli se na dálnici do protisměru, případně o tom, jak kamióny stojí jeden za druhým a vůbec nedbají na to, že třeba blokují výjezd z dálnice, nebo městského okruhu.
Kdo v současnosti jezdí například po dálnici D5, dá nám jistě za pravdu, že kolony jsou v okolí Prahy téměř na denním pořádku a sjet z dálnice například do Berouna, Loděnic, nebo třeba Rudnou je mnohdy oříšek. Ve výjezdech totiž stojí kolona kamiónů. Auta v levém dálničním pruhu tak nebezpečně zpomalují a hledají místo, kudy na sjezd „proklouznout“. Že by dálniční policie nějak kolonu korigovala, to jsme neviděli nikdy. Na rozdíl od Německa.
Na německých dálnicích se totiž v případě dlouhých kolon, které by mohly zasáhnout i na dálniční sjezdy, vypraví německá dálniční policie, která před sjezdy umístí kužely, aby kamióny musely nechat výjezd volný. Jakmile se kolona vepředu pohne, policista pustí právě tolik kamiónů, aby výjezd zůstal stále volný. Řidiči v levém pruhu tak nemusí nebezpečně brzdit, zpomalovat dopravu a vytvářet tak kolizní situace. Jednoduché, ale účinné. Proč se to neděje u nás?
Policisté pravděpodobně vycházejí z toho, že řidiči mají dodržovat zákon o provozu na pozemních komunikacích. Ten řsice v tomto ohledu říká, že „… řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit…“, jenže jedna věc je vyhláška a druhá realita.
Řidiči kamiónů na českých dálnicích, nebo třeba na městských okruzích, výjezdy volné nenechávají. Doprava se potom nejen výrazně zpomaluje, ale vzniká i mnoho nebezpečných situací. Zbytečně. Přitom by stačilo, aby v podobných chvílích byla na silnicích vidět dopravní policie. Nebo ne?
Přečtěte si: Díky davovému syndromu páchá až 80 procent řidičů stále stejný přestupek
Jaký názor máte na postup policie na německých dálnicích ve chvíli, kdy je na dálnici dlouhá kolona a vozidla by mohla blokovat výjezdy? Napište nám do diskuze.