Nejčastější barvou prodávaných ojetých vozů Škoda Octavia byla v roce 2020 šedá barva, v těsném závěsu následovaná barvou bílou. Obliba šedé a bílé barvy má dva zřejmé důvody.
Důvodem převahy šedých vozů ze zahraničí může být více. Jedním z nich je obliba této barevné varianty u fleetových managerů, druhým potom větší zastoupení verzí RS, které se právě v šedé barvě staly v zahraničí jednou z nejoblíbenějších. Na třetím místě se potom umístila černá barva (16 %) těsně následovaná modrou barvou (14,8 %). Oproti barevnému spektru všech prodávaných ojetých aut bylo u Octavií větší zastoupení bílé barvy (18,6 vs. 16 %) a naopak menší výskyt barvy černé (16 vs. 18,4 %). Oproti trhu se Octavie prodávaly také méně v červené barvě (6 vs. 8,1 %).
Tuzemské vs. dovezené
Zatímco u tuzemských Octavií převažovala bílá barva (24 %), dovezené vykazovaly nejčastěji barvu šedou (26 %). Podíl bílých vozů je v případě dovezených aut markantně nižší (9,8 %) než u českých, šedých vozů s tuzemským původem bylo naopak „jen“ 17,7 %. Kdo by chtěl černou Octavii, větší výběr by měl z vozů se zahraničním původem (24,7 vs. 11 %). Naopak modrých aut bylo více českých (18 vs. 13 %). V případě červené barvy bylo tuzemských více než dvojnásobek (7,6 vs. 3,3 %).
Palivo ojetých vozů Škoda Octavia
Ojeté vozy Škoda Octavia se nejvíce prodávaly s naftovým motorem (71,3 %). Důvodem je zejména fakt, že velké množství vozů pochází z firemních flotil a operativních leasingů, kdy je vzhledem k počtu najetých kilometrů dieselový motor z finančního hlediska žádoucí. Rozdíl mezi podílem naftových Octavií a všech ojetých vozidel, která se na trhu prodávala, je zhruba 16 procentních bodů ve prospěch Octavií (71 vs. 55 %). Podstatnou roli ve velkém zastoupení naftových motorů u vozů Octavia hraje také to, že se jedná často o rodinné auto, které bývá více využíváno než například vozy ze segmentu mini a malých vozidel. Z tohoto důvodu klade značná část klientely důraz na nižší provozní náklady, které právě naftové motory nabízejí. Podíl Octavií s benzínovým motorem činil v letošním roce zatím 25,9 %, což je v porovnání s celkovým trhem o zmíněných 16 procentních bodů méně.
V případě benzínových Octavií byl největší zájem o motorizaci 1.4 TSI, která byla u novějších vozů nahrazena motorem 1.5 TSI. V případě naftových motorů se zájem soustředil na motory s objemem 1.9 TDI, respektive 2.0 TDI u pozdějších modelů. Z hlediska převodovky převládala u Octavií manuální (82,6 vs. 17,4 %). Kdo chtěl automatickou, větší šanci měl u dovezených aut než u tuzemských (20,1 vs. 16, 7 %). Menší zastoupení tuzemských ojetých Octavií s automatickou převodovkou plně odpovídá tomu, že u nových aut u nás ještě před několika lety nebyla tolik poptávaná.
Tuzemské vs. dovezené
Vozy Octavia, které se do České republiky dovážejí, mají oproti tuzemským častěji motor na naftu (74,6 vs. 69,4 %). Podíl benzínových aut je naopak mírně vyšší v případě tuzemských (26,8 vs. 24,4 %). U Octavií s českým původem se lze také častěji setkat se CNG pohonem (3,3 vs. 0,3 %), což plně koresponduje s rozdílem ve stáří tuzemských a dovezených vozidel.