Hodně řidičů si myslí, že od sjezdovky do chaty dojede i v lyžařských botách. Nedojede

zima-bezpecnost-pedaly-nehoda-snih
Foto: Jiří Soukup

Lyžařské brýle na obličeji a na nohou sjezdové boty. Pohodlnost a přehnané sebevědomí pošlou každoročně na horách do závěje desítky aut. Důvod je prostý – jejich řidiči řídili v lyžácích nebo sněhulích.


Kdo rád jezdí na lyžích nebo na běžkách, jistě párkrát tohle dilema zažil – přezout se nebo nepřezout? Do chaty je to obvykle pár stovek metrů, nebo několik málo kilometrů, a tak mnoho řidičů podlehne pokušení: „V pohodě, to dojedu“. Usednou za volant v tzv. sněhulích, někdy dokonce i v lyžařských botách, a vyrazí na cestu. 

Opak je ale pravdou. V lyžařských botách nebo sněhulích nemá řidič absolutně žádný cit a to vůbec nemluvíme o tom, že šířka bot velmi často způsobí tlak na dva sousedící pedály. Řidič tak při sešlápnutí spojky může klidně zároveň sešlápnout i brzdový pedál, což může vést třeba ke smyku. Stejně tak při snaze brzdit bude řidič zároveň šlapat na pedál plynu. Co to na zasněžené silnici způsobí si dovede každý představit.

Školácká chyba při použití ruční brzdy k řízenému smyku vás snadno pošle do příkopu
Italové se považují za nadprůměrné řidiče, celá Evropa si ale myslí opak
 

Ne nadarmo jezdí závodní řidiči ve speciálních závodních botách s tenoučkou podrážkou. Cit v noze je totiž velice důležitý. Bez něj ani nepoznáte, kde přesně zabírá spojka nebo nedokážete jemně dávkovat plyn, což v provozu, a na zasněžených horských silnicích obzvláště, je velký problém, který velmi často vyústí ve výlet mimo silnici. V lepším případě do závěje, v tom horším například do protijedoucího auta. 

Ideální je mít v kufru v nějakém látkovém pytlíku pohodlné sportovní boty, klidně nějaké staré, do kterých se hned nazujete, bez nutnosti je zavazovat. A proč v látkovém pytlíku? Nebudou tolik promrzlé a lépe se do nich nazujete. Pytlík pak může posloužit i jako podložka na přezouvání, abyste si boty hned neobalili sněhem. Sníh na botách totiž způsobuje zvýšení vlhkosti v interiéru auta, což může vést k nepříjemnému zamlžování oken. 

Podobným problémem může za volantem být také příliš tlusté zimní oblečení, jako je péřová bunda nebo třeba lyžařská kombinéza, která neumožní pohodlný pohyb a rychlé reakce. To že někdo usedne za volant i v lyžařských brýlích považujeme za neověřený vtípek internetových diskuzí, na druhou stranu ale nelze vyloučit, že se takový „odvážlivec“ za volant skutečně posadí. 

A co vy? Máte s řízením v zimních „sněhulích“ nějaké zkušenosti? Napište nám na info@testyojetin

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.