Při rozjezdech lze ušetřit nejvíce paliva, často i celý litr. Řidiči ale neví jak na to

Foto: Pixabay

Rozjezdy jsou na spotřebu auta nejnáročnější. A nemusí jít jen o rozjezdy na křižovatkách. I takový výjezd z parkoviště nebo například myčky spolkne nadprůměrné množství paliva.


Když pomineme extrémní situace, jako je například jízda na závodním okruhu nebo třeba v nějakém offroad parku, má drtivá většina vozů se spalovacím motorem nejvyšší spotřebu při rozjezdech. A čím nezkušenější řidič, tím je spotřeba vyšší. Přitom stačí upravit svoje špatné návyky a spotřeba může v městském cyklu poklesnout i více než o litr na sto kilometrů. 

Vše je jenom o tom vědět, při jakých otáčkách motor dokáže pohnout s autem. Začátečnické rozjezdy, kdy řidič vytočí motor do třech tisíc a pak mu deset vteřin trvá, než šnečím tempem dostane spojku do záběru, jsou tou největší hrozbou pro nějakou rozumnou spotřebu. Ale pozor, ani přehnané podtáčení motoru a snaha rozjet se na příliš nízké otáčky ke snížení spotřeby nepovede.

Školácká chyba při použití ruční brzdy k řízenému smyku vás snadno pošle do příkopu
Rozjezd do kopce, noční můra některých řidičů, se dá snadno naučit. Nejlépe bez bot
 

Jestliže jste již zvládli techniku rozjezdu a dokážete tedy dobře vystihnout okamžik záběru spojky při rozumných otáčkách motoru, je dobré postoupit do další úrovně. Tou je snaha o co nejplynulejší jízdu. Ve městě, kde je často vidět na několik semaforů dopředu se rozhodně vyplatí nespěchat a předvídat. Co je vám platné, když s kvílením pneumatik vystřelíte z jedné křižovatky, když na té další budete stát. Takže plynulost a předvídavost – to jsou další kroky vedoucí ke snížení spotřeby ve městě. 

Předvídavost je důležitá také třeba před vyjížděním kopce. Jestliže se před vámi nějaký objeví, v Praze třeba typicky při sjezdu ze Stodůlek a následném výjezdu do Motola, je dobré z kopce trochu zrychlit, abyste u paty stoupání měli co nejvyšší rychlost (pochopitelně v rámci pravidel). Do kopce pak nebudete muset tolik přidávat plyn. 

Všechny tyhle rady se mohou zdát jako zbytečné, a názory, že ušetří jen „pár kapek“ tak nemusí být daleko od pravdy. Jenže kapka ke kapce a litr na sto kilometrů je ušetřený. Navíc zjistíte, že při defenzivním, ale plynulém a předvídavém způsobu jízdy nebudete rozhodně žádnou brzdou provozu, jak se mnozí domnívají. Takový způsob jízdy navíc v dlouhodobém horizontu šetří i pneumatiky, brzdy a pochopitelně motor. 

Jaký tip na úspornou jízdu ve městě máte vy? Napište nám na info@testyojetin.cz

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.