Dlažební kostka na předním skle i na kapotě, nabouraná zadní část auta a problémy s pojišťovnou. To všechno potkalo majitele úplně nové Octavie, se kterou neujel ze showroomu ani deset kilometrů
Poškození předního skla kamínkem, který odletí od kola vpředu jedoucího auta, není nic neobvyklého. Když ale drobný kamínek vystřídá dlažební kostka, může být škoda mnohonásobně vyšší. Taková kostka totiž může vážit až téměř jeden kilogram a její relativní hmotnost se pochopitelně s rychlostí jejího pohybu zvyšuje. Na osobním vozidle tak může napáchat poměrně zásadní škody.
Čekal jsem na auto sedm měsíců a přesně po sedmi kilometrech jízdy jsem ho měl zničené. Pro mě tedy sedmička rozhodně šťastným číslem nebude
Martin V., řidič, Teplice
O tom se přesvědčil i náš čtenář Martin V., který si minulý měsíc po několika měsících čekání konečně v pražském showroomu vyzvedl novou Octavii. Podle jeho slov čekal na nové auto celých sedm měsíců a těšil se na něj jako malý kluk. Po nezbytných administrativních úkonech auto převzal a vyrazil domů do Teplic. Protože si chtěl auto na firmu přihlásit sám, dostal od prodejce pouze tzv. „Převozní značku“ vytištěnou na zeleném kartónu.
S autem se ale chtěl ještě pochlubit rodičům, kteří bydlí v Praze, a tak za nimi přes celou Prahu ze showroomu vyrazil. Asi po sedmi kilometrech jízdy zastavil na semaforech za nákladním autem, které převáželo dlažební kostky. V okamžiku, kdy padla zelená a auta se rozjela, rozjel se i Martin. Jenže právě v tu chvíli vypadla z náklaďáku před ním dlažební kostka a spadla přímo na čelní sklo a následně i na přední kapotu. Martin instinktivně prudce zabrzdil, jenže to vůbec nečekal řidič vozu, který jel za ním, a naboural mu do zadní části auta.
Martin měl zničené přední sklo, promáčklou a poškrábanou přední kapotu, prasklý zadní nárazník, lehce promáčklé víko kufru a jedno rozbité světlo. Nic velkého, přesto bude mít Martin asi velké problémy. Kromě problémů se sháněním servisu může mít totiž problém i s pojišťovnou. Zelená papírová značka se totiž přiděluje výhradně pro účely převozu vozidla z místa prodeje do místa, kde se auto přihlašuje. Žádné výlety, nákupy ani cesty za rodinou by se s převozní značkou neměly realizovat a pojišťovna může v takovém případě krátit pojistné plnění.
Martin však údajně podle RZ nákladního auta zjistil jeho majitele, a tak se vše snad podaří vyřešit z povinného ručení jak majitele náklaďáku, tak i majitele vozidla, které ho nabouralo zezadu. Ne vždy ale situace takto dopadne. Kdyby totiž neznal RZ nákladního vozu, měl by možná s pojišťovnou velké problémy.
Měli jste někdy havárii s vozem, který byl vybaven pouze převozní značkou? Napište nám do diskuze.
Poznámka redakce: Úvodní fotografie je pouze ilustrační a nemá s uvedeným příběhem jakoukoliv souvislost