Škodovka představila veřejnosti zajímavý sedan s výhradně benzínovými motory. Jmenuje se Slavia, a ačkoliv má české jméno, na českém trhu si ji rozhodně nekoupíte
Po úspěšném uvedení SUV Kushaq rozšiřuje ŠKODA Auto nabídku modelů určených pro indický trh o sedan ze segmentu A0. Stejně jako Kushaq je i Slavia postavena na modulární platformě MQB-A0-IN. Jedná se o verzi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, která byla společností ŠKODA Auto speciálně upravena pro indický trh.
Vůz nabízí bohatou bezpečnostní výbavu, moderní infotainment a také dva úsporné a výkonné motory TSI o výkonu 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k). Model je z velké části vyvíjen v Technologickém centru v indické Púně. Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA Auto, říká: „Po úspěšném uvedení modelu Kushaq pokračuje Slavia v modelové ofenzívě značky ŠKODA. Rozšiřujeme nabídku modelů ŠKODA o sedan ze segmentu A0, který je v Indii velmi oblíbený. Nová Slavia je navržena tak, aby vyhovovala potřebám indických zákazníků. Cílem je dlouhodobé posílení pozice značky ŠKODA na indickém trhu. V další fázi budou vozy vyráběné v Indii vyváženy také na jiné důležité růstové trhy.“
Zac Hollis, vedoucí ŠKODA Auto India, říká: „S novým sedanem Slavia a SUV Kushaq máme v nabídce dva moderní a vysoce atraktivní vozy ze segmentu A0, který na indickém trhu zaznamenává rychlý růst. Díky upravené platformě MQB-A0-IN, na které jsou postaveny oba vozy, a také vývoji a výrobě, která probíhá v Indii, jsme se přiblížili přáním a potřebám našich indických zákazníků.“ Indický trh by se mohl stát jedním z pěti největších prodejních trhů společnosti ŠKODA Auto. Spolu s SUV ŠKODA Kushaq vytváří nová ŠKODA Slavia podmínky pro naplnění růstových plánů koncernu Volkswagen v Indii. Ten investuje do projektu INDIA 2.0 celkem jednu miliardu eur.
Škoda Slavia nabízí dva úsporné a výkonné benzinové motory TSI. K dispozici je tříválcový motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) a čtyřválcový motor 1,5 TSI generace Evo o výkonu 110 kW (150 k). Oba motory splňují přísnou indickou emisní normu BS6. Svůj výkon standardně přenášejí prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, do sériové výbavy patří také systém Start-Stop. Motor 1,0 TSI je na přání dodáván s šestistupňovou automatickou převodovkou. Vrcholná motorizace 1,5 TSI je na přání k dispozici se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Líbí se vám model Slavia? Kolik by podle vás měla na českém trhu stát, abyste si ji koupili? Napište nám do diskuze.