O korozi pak moderní Peugeoty neslyšely. Pokud si tak dáte práci s výběrem vhodného auta, připlatíte si za mladší či opečovávaný kus s úplnou historií a budete se starat, vydrží tenhle Peugeot ještě dlouho. V našem testu jsme vyzkoušeli model z roku 2018. Auto mělo najeto 42 tisíc kilometrů a prodejce za něj požadoval částku 300 tisíc korun. Při výběru auta rozhodně požadujte jeho kompletní servisní historii. Obzvláště u aut z operativních leasingů nebo firemních fleetů se vyplatí vědět, jaký servis byl na autě proveden. Ne všichni firemní řidič a správci firemních vozových parků totiž pečují o auto tak, jak by to udělal soukromý majitel.
Foto: David ŽídekTřída kompaktních městských crossoverů či SUV je v Evropě na vzestupu a i u nás se jedná o velmi oblíbená a žádaná auta. Peugeot 2008 je typickým zástupcem. Není to žádný offroad, neboť se ani neprodává s pohonem všech kol či jinou terénní výbavou. Je to prostě jen zvedlé obyčejné auto. V nabídce značky ho lze chápat jako náhradu za kombi modelu 208, neboť předchůdce Peugeot 207 se v karoserii kombi prodával. 208 už ale ne. Peugeot 2008 používá kompaktní platformu koncernu PSA, na které stojí například model 208, ale také modely Citroënu a některé Opely. Společné jsou pak i motory a převodovky. Rozšířenost této techniky znamená, že si s ní servisy ví rady, mají s ní zkušenosti a náhradních dílů bude vždycky dost. Také se podařilo poměrně rychle vychytat různé dětské nemoci.
Statistiky spolehlivosti TÜV Report řadí Peugeot 2008 do průměru. V roce 2018 vykázala tříletá auta 4,4% výskyt poruch, což zařadilo model na 41. místo v žebříčku. Následující rok se ale Peugeot propadl až na 73. příčku s 5,9% výskytem závad. Jak už se ale stalo zvykem, nejčastějším problémem, jako u všech moderních vozů, je vybitý akumulátor, případně u prvních ročníků stávkující palubní infotainment. Občas ale zazlobí i emisní systémy či u motoru 1.6 HDI regulace turba. Nejrozšířenější motorizací jsou benzinové tříválce 1,2 l. Základem je atmosférická jednotka, která ale na zvýšený model 2008 nestačí, pokud chcete jezdit často v plném obsazení a po dálnici. Hodí se ale do města. Neředí olej benzinem na krátkých trasách, rychle se ohřívá a díky nepřímému vstřikování nebude trpět na karbonování. Ovšem chtějte jen česká auta s malým nájezdem. Některé importy bývají utrápené z dálničního provozu a berou olej.
Foto: David ŽídekPřeplňovaná verze má výrazně lepší dynamiku a už se hodí i na dálniční provoz s nákladem, ale také vyžaduje pečlivějšího majitele. Neustálými krátkými jízdami se studeným motorem se začne olej ředit benzínem, takže pokud jezdíte jen po městě, měňte olej už po 10 000 km. Přímé vstřikování potřebuje aditivovaný benzín a ukazuje se, že pro dlouhodobý provoz je lepší tankovat minimálně osmadevadesátku. Pokud už by se totiž na pístech nahromadil karbon, bude pak motor lépe odolávat detonačnímu spalování, které může zničit píst a celý motor. Tříválec 1,2 l s turbem je ale jinak spolehlivý motor, pokud se staráte. Velice zajímavý je pak s automatickou převodovkou. Peugeot totiž tento motor kombinoval s velice spolehlivým automatem s hydrodynamickým měničem, který je rozhodně lepší volba než trochu rizikové dvouspojkové převodovky konkurence. Řadí plynule, hodí se do kolon a města a také trochu vyhlazuje gumovou charakteristiku tříválce s výrazným turboefektem.
Foto: David ŽídekŠpatný není ani žádný naftový motor, ať už osvědčená šestnáctistovka či novější patnáctistovka. Pokud se staráte, jsou to spolehlivé motory s nízkou spotřebou kolem 4,5 litru na 100 km, ale do budoucna tu přeci jen budou obvyklé hrozby ojetých naftových motorů. Nejvíce problémů vzniká oddalováním servisních intervalů, což je bohužel u nafťáků, zejména těch z operativních leasingů a fleetů, klasika. Raději kupte auto, které má málo najeto a ještě se dá včasným servisem zachránit. Kdo mění olej po dvou letech nebo 30 000 km, bude se časem potýkat s drahými problémy. V motoru se nahromadí karbon a zdegradovaný olej, odnese to turbo a další věci. Prvním majitelům/uživatelům je to jedno, protože oni mají auto na operák a o nic se nestarají. A správci fleetů zase všechny servisní povinnosti rádi delegují na dalšího majitele, což jim snižuje celkové flotilové náklady.
Jinak ale nelze říci, že by Peugeot 2008 bylo špatné a nespolehlivé auto. Elektroniku už má spolehlivou a kvalita zpracování je velice dobrá. O korozi pak moderní Peugeoty neslyšely. Pokud si tak dáte práci s výběrem vhodného auta, připlatíte si za mladší či opečovávaný kus s úplnou historií a budete se starat, vydrží tenhle Peugeot ještě dlouho.